FANDOM

Milten
169
Životopisné údaje
Národnost: Myrtaňan
Pohlaví: Muž
Frakce: Mág Ohně
Lokace: Starý tábor
Nový Tábor (později) (G1)

Životopis Editovat

Časný život Editovat

Milten se narodil zřejmě v Myrtaně. Jako mladík byl odveden do armády krále Rhobara II., aby bojoval proti skřetům ve velké skřetí válce. Miltenův oddíl byl přidělen k obraně tvrze, která se nacházela na severních planinách (Mohlo se snad jednat o území na hranici mezi Myrtanou a Nordmarem. K tvrzi jedné noci přitáhla mohutná armáda skřetů a srovnala ji se zemí, všichni myrtanští vojáci byli pobiti. Milten si zachránil život útěkem z tvrzi a cestoval zemí, až se dostal na Khorinis.[1]

Ve městě Khorinis se Milten vmísil mezi davy a obživu tou dobou získával jako zloděj. Při jedné takové příležitosti ukradl Milten na trhu jablko, naneštěstí si jej všimla městská stráž. Milten byl okamžitě zatčen a prohledán, při prohlídce strážní objevili na jeho paži znamení královské armády. Milten byl okamžitě uvržen do žaláře, kde měl vyčkat na vynesení rozsudku. Ve vězení se Milten setkal s Diegem, Gornem a Lesterem, kteří se měli v budoucnu stát jeho nejlepšími přáteli.[1]

Za magickou bariérou Editovat

Corristův učeň Editovat

Dezerce patřila k nejtěžším zločinům, které byly v království tvrdě stíhány. Proto Milten, společně se svými třemi přáteli, skončil za magickou bariérou v Hornickém údolí.[1] Milten a Diego se připojili ke Starému táboru, kde Milten učinil něco významného pro rudobarony, pány tábora.[2] Miltenův skutek hluboce zapůsobil na Corrista, nejvyššího z mágů Ohně, kteří žili na hradě v táboře. Corristo přesvědčil ostatní mágy a nakonec, po jejich svolení, přijal Miltena do učení.[1] Milten byl jediný, koho Corristo přijal do učení a zasvětil do tajů magie. Byla to obrovská pocta, zvláště s ohledem na Miltenovu minulost a mladý věk.[2]

Přestože se stal mágem Ohně, udržoval Milten i nadále přátelství s Diegem, Gornem a Lesterem. Společně také navštěvovali souboje v aréně. Při jednom ze soubojů došlo k potyčce mezi Gornem a Brabakem, velitelem osobní strážce rudobarona Gomeze, k potyčce, kterou usměrnil právě Milten. Když se to doneslo Corristovi, byl starý arcimág velmi popuzen, dal Miltenovi jasně najevo, že si nepřeje, aby se s tak nevhodnými přáteli stýkal. Arcimág také Miltena varoval, že Brabak již chystá Gornovi pomstu.[1]

Brabakovi muži skutečně napadli Gorna mimo tábor a málem ho zabili, naštěstí byl nablízku Lester, který Gorna zachránil a společně se pak ukryli do bezpečí jeskyně. Tam dorazili i Diego a Milten, který Gorna ošetřil. Přátelé si uvědomovali, že jestliže chtějí přežít do pádu bariéry, budou se muset Brabaka nějak zbavit. Důmyslný plán na odstranění Brabaka připravil Milten. Spočíval v tom, že přátelé ukradli dodávku z vnějšího světa určenou pro Gomeze a ukryli jí do Brabakova pokoje. Při tom Miltena s Diegem málem odhalil mág Drago, který kvůli nim dokonce kouzlem srazil jednu z hradních věží.[1]

Gorn mezitím informoval mágy Vody v Novém táboře, kde mohou přijít snadno k pytli magické rudy. Diego zase naopak šířil ve Starém táboře zvěsti, že se Gorn skrývá v jedné z jeskyní nedaleko místa, kde jej Brabakovi muži přepadli. Brabak se s několika muži vydal osobně na ono místo, k jeho smůle tam dorazila i přesila žoldáků z Nového tábora a po krátkém masakru byl Brabak zabit. Když se Brabak nevracel do Starého tábora, dal Gomez prohledat jeho pokoj. Bylo objeveno velké množství cenností a tak se rudobaroni domnívali, že Brabak obchodoval s Novým táborem.[1]

Příchod bezejmenného Editovat

Milten1

Milten, střežící vstup do sídla mágů

Milten byl nešťastný z toho, že mágové Ohně vzdali pokusy o stržení bariéry a smířili se s tím, že už za bariérou zůstanou doživotně. Milten tou dobou trávil svůj čas na hlídce u vchodu do chrámu, který byl příbytkem mágů. Právě tehdy se setkal i s bezejmenným trestancem, který přinášel zprávu od mágů z vnějšího světa. K Miltenově překvapení byl dopis adresován Xardasovi, kdysi nejvyššímu mágovi Ohně, který nakonec odešel, aby mohl studovat černou magii. Milten a trestanec se později stali přáteli na celý život.[2]

Bezejmenný trestanec se brzy stal známým po celé kolonii, protože se zapojil do řady plánů na zničení magické bariéry. Hrdina pátral po ohniskových kamenech, které chtěli mágové Vody z Nového tábora využít ke zničení bariéry. Milten a jeho přátelé o tom byli velmi dobře spraveni a rozhodli se bezejmennému v jeho úkolu pomoci. Milten pomohl hrdinovi získat kámen, který byl ukryt v hrobce pod kamenným kruhem. Při tomto dobrodružství museli dokonce čelit nemrtvým.[2]

V Novém Táboře Editovat

Když se chtěl Milten vrátit z dobrodružství pod kamenným kruhem zpět domů, čekalo ho nepříjemné překvapení. Strážci Starého Tábora na něj zaútočili a pokusili se ho zabít, mág se jen tak tak zachránil. Později Milten zjistil, že došlo ke zhroucení Starého dolu a Gomez doslova zešílel. Dal pokyn k útoku na Svobodný důl, proti čemuž se postavili mágové Ohně a tak je dal vyvraždit. Milten přežil jen díky tomu, že nebyl přítomen v táboře. Smrt jeho učitele Corrista a ostatních mágů ho hluboce zasáhla. Milten nejdřív rozpačitě hlídal nedaleko severní brány Starého Tábora, aby varoval příchozí před nebezpečím, které jim tam hrozí. Jakmile nebezpečí pominulo, našel útočiště u mágů Vody v Novém Táboře.[2]

Reference Editovat

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 1,6 Gothic: Oficiální komiks
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 2,4 Gothic