FANDOM

Diego
171
Životopisné údaje
Národnost: Myrtaňan
Pohlaví: Muž
Status: Živý
Frakce: Stín (G1)
Učitel: Síla a obratnost (G1)
Lokace: Starý tábor (G1)
Herní informace
Hry: Gothic, Gothic II, Gothic 3

Diego

Životopis

Původ

Diego pochází pravděpodobně z Khorinisu. Jako mladík získal mnohé zlodějské zkušenosti a nakonec se stal pomocníkem khorinijského obchodníka Gerbrandta, za kterého Diego odváděl špinavou práci a obchodník se tak stal brzy bohatým a vlivným mužem. Nebohý Diego toho nakonec o Gerbrandtových nečestných obchodech věděl víc, než se obchodníkovi hodilo. Proto se Gerbrandt rozhodl Diega zbavit a tak jej udal.[1] Diego byl brzy na to zatknut a uvržen do městského žaláře, kde poznal své přátele na život a na smrt, byli jimi Gorn, Lester a Milten.[2]

Myrtana tou dobou procházela těžkými dobami a král Rhobar II. vydal přísné zákony, každý kdo se dopustil zločinu, ať už byl jeho prohřešek jakýkoliv, byl uvržen za magickou bariéru, která obklopovala Hornické údolí. Bariéra vyvolávala mezi trestanci hrůzu, protože byla neproniknutelná a představovala doživotní vězení. A právě za tuto bariéru byli vrženi i čtyři přátelé.[2]

Život za bariérou

Konflikt s Brabakem

Poté co skončil za bariérou, se Diego připojil ke Starému Táboru, kde se postupně stal jedním z nejvlivnějších Stínů. I nadále však udržoval styky se svými přáteli, se kterými občas zašel i na gladiátorský zápas do arény Starého Tábora. Při jednom z takových zápasů se Gorn dostal do sporu s Brabakem, osobním strážcem rudobarona Gomeze. Brabakovi muži později Gorna přepadli a málem ho zabili, naštěstí mu pomohl Lester, který byl na blízku. Přátelé si poté uvědomili, že chtějí-li se dožít pádu bariéry, budou muset pomstychtivého Brabaka odstranit. Diego s Miltenem tak připravili skvělý plán, který jim měl k tomuto cíli dopomoci.[2]

Plán spočíval v tom, že přátelé ukradli zboží z dodávky z vnějšího světa a podstrčili ho do Brabakova pokoje. Při tom Diego s Miltenem zažili nebezpečné dobrodružství, které dokonce skončilo zničením jedné z vězí Starého Tábora. Naštěstí z celé šlamastiky vyvázli ve zdraví. Diego pak šířil zvěsti, že se Gorn ukrývá v jeskyni, nedaleko místa, kde byl původně přepaden. Gorn mezitím informoval mágy Vody z Nového Tábora o jeskyni, kde mohou přijít k celému pytli magické rudy. Brabak a jeho muži se skutečně vydali do oné jeskyně, kde byli překvapeni a pobiti žoldáky. Když se Brabak dlouho nevracel do tábora, dal Gomez prohledat jeho pokoj. Podstrčené zboží přesvědčilo Gomeze, že Brabak obchodoval z Novým Táborem.[2]

Příchod Bezejmenného

K Diegovým povinnostem stína patřilo také hledání nových mužů pro tábor. Skvělým místem pro naverbování nových mužů bylo Místo výměny, tudy proudily do kolonie zásilky z vnějšího světa a byli tudy také vhazováni trestanci. Jednoho dne byl za bariéru vhozen další bezejmenný trestanec. Toho si okamžitě podal strážce Bullit, naštěstí na místo výměny zrovna dorazil Diego, který se nováčka zastal.[3] Zdá se, že se Diego stal trestanci mentorem a průvodcem v jeho prvních dnech pobytu za bariérou. A později oba muže spojilo upřímné přátelství.[3]

Trestanec se tolik toužil dostat z bariéry, že se zapojil do všemožných plánů na její odstranění. Nakonec se stal po celé kolonii známým mužem. Diego byl vždy velmi dobře informován a tak se dozvěděl, že bezejmenný hrdina pátrá po ohniskových kamenech, které mají mágům Vody pomoci uvolnit energii z magické rudy a zničit tak bariéru. Diego a jeho přátelé neváhali a rozhodli se bezejmennému v jeho plánu pomoci, protože sami toužili po tom, aby se z bariéry dostali. Diego konkrétně pomohl hrdinovi získat kámen z Trolího kaňonu, kde se museli vypořádat s gobliny, přes trola až po harpyje.[3]

Po návratu do Starého Tábora byl Diego svědkem Gomezova šílenství, když se zhroutil Starý důl. Gomez byl vzteky bez sebe, protože se bál, že přijde o své postavení, neměl totiž už k dispozici magickou rudu, kterou by směňoval s králem za zboží z vnějšího světa. Proto se odhodlal k útoku na Svobodný důl, který patřil Novému Táboru. Proti tomu se postavili mágové Ohně, za což je dal Gomez zavraždit. Diego odmítal být součástí takového šílenství a tábor raději dobrovolně opustil. Hlídal pak nedaleko jižní brány, aby varoval případné příchozí z jiných táborů, aby se Starému Táboru vyhnuli obloukem.[3]

Po těchto událostech považoval Diego za nutné, aby se uskutečnilo pravidelné setkání čtveřice přátel na tajném místě. Není známo, jestli k setkání skutečně došlo. Když došlo k pádu bariéry, tábořil Diego společně s Gornem nedaleko Starého tábora. V tu chvíli už oba přátelé věděli, že Bezejmenný uspěl a dali se na útěk z Hornického údolí.

Reference a poznámky

  1. Gothic II: Rozhovor s Diegem
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 Gothic: Oficiální komiks
  3. 3,0 3,1 3,2 3,3 Gothic, události a rozhovory ve hře