FANDOM

Bitva o Varant
165
Info
Konflikt: Myrtansko-varantské války
Trvání: Několik týdnů?
Místo: Myrtansko-varantské pomezí?
Výsledek: Rozhodující vítězství Myrtany
Strany
Myrtanskyznak1 Myrtana Varantskyznak Varant
Velitelé
Rhobar II.
Lee
Gellon
Lukkor
Síly
Neznámá, ale menší armáda než varantská Neznámá, ale pravděpodobně impozantní armáda
Ztráty
Zřejmě velké Obrovské

Bitva o Varant byla jedním z nejvýznamnějších konfliktů mezi myrtanským králem a varantskými vůdci. Střet skončil rozhodujícím vítězstvím Myrtany a varantští vůdci Gellon a Lukkor byli poraženi. V bitvě se zvláště proslavil Lee, který od té doby platil za nejlepšího generála Myrtany. Pokoření Varantu umožnilo králi Rhobarovi II., aby se nazýval sjednotitelem čtyř království kolem Myrtanského moře.

Předcházející události Editovat

Myrtanský král Rhobar II. byl mocný a ambiciozní panovník, který byl pevně rozhodnut dobýt pod svou vládu celý známý svět. Několik let před tažením do Varantu obsadila jeho vojska Nordmar a poušť se tak stala přirozeně novým centrem zájmu myrtanského krále. Podle některých zpráv se však zdá, že jako první zaútočili varantští vůdci, kteří snad napadli jižní území Myrtany. Rhobar II. však odpověděl razantním protiútokem a zahájil odvetu.

Průběh Editovat

První bitva Editovat

Král Rhobar rychle shromáždil vojsko a vytáhl proti nepříteli. Rhobar se nezdržoval drobnými šarvátkami a postupoval velmi rychle přímo k hranicím Varantu. Král se se svou armádou prohnal vojskem nepřítele jako meč a jeho obrana se zhroutila. Rhobar totiž nechtěl připustit, aby se proti němu spojili Gellon a Lukkor, dva mocní varantští vládcové. Gellon padl a jeho armáda byla poražena. Ani přesto ještě nebyla válka vyhrána a Rhobar postupoval dále na jih. Při tom si král nechal v zádech několik nepřátelských oddílů, protože zásobovací kanály byly přerušeny.[1]

Druhá bitva Editovat

Jakmile dosáhl varantského území, opustil král své vojáky, aby uzavřel mír s nepřítelem.[2] Myrtanskou armádu tou dobou trápil svými útoky Lukkor.[1] Byl to schopný vůdce, který již zvrátil mnoho beznadějných bitev ve vítězství, navíc disponoval mnohem početnější armádou než Myrtaňané. K Lukkorově smůle však Rhobar pověřil velením Leeho, svého nejlepšího generála. Lee vlákal varantskou jízdu do malého údolí, které bylo navíc rozbahnělé. Byla to skvělá léčka, varantská jízda nebyla schopná manévrovat a Leeovi vojáci zatím obsadili okolní kopce, odkud decimovali varantské. Zoufalé pokusy Lukkora a jeho armády skončily v tratolišti krve. Bitva tak nakonec skončila drtivým vítězstvím Myrtany.[2]

Následky Editovat

Následky pro poražený Varant byly velmi tvrdé, vítězná Myrtana diktovala své podmínky. Rhobar II. požadoval vydání přístavních měst, které byly životně důležité pro varantskou armádu a ekonomiku.[2] Varantská armáda byla téměř zničena a varantští vůdci se museli podrobit vůli krále Rhobra. Celý sever pouště připadl Myrtaně a zůstal pod její nadvládou téměř dalších deset let. Pouze kmeny Nomádů na jihu se považovaly nadále za nezávislé.[3] Pokořením pouště získal Rhobar vzácný artefakt Žezlo Varantu a mohl se nyní oprávněně zvát sjednotitelem čtyř království kolem Myrtanského moře.

Místo bitvy Editovat

167

Možné místo bitvy

Určit přesné místo bitvy je složité. Podle popisu v knihách, které vyprávějí o průběhu bitev však lze usuzovat, že se jednalo o místo na myrtansko-varantském pomezí. Spíše však na území Myrtany, než Varantu. Místo mírně na jihozápad od pevnosti Trelis nedaleko průsmyku mezi Varantem a Myrtanou se zdá být příhodným místem pro bitvu. Zdejší údolí by mohlo odpovídat místu, kde byl podle knihy rozdrcen Lukkor Leem. Žádné bažiny jak se v knize píše se zde nenacházejí, avšak ty se nenacházejí nikde na pevnině. Je možné, že bylo po prudkém dešti a údolí bylo rozbahněné. Okolní kopce jsou rovněž příhodné pro obsazení vojáky, tak jak se píše v knize.

Reference Editovat

  1. 1,0 1,1 Bitva o Varant, svazek I
  2. 2,0 2,1 2,2 Bitva o Varant, svazek II
  3. Oficiální manuál ke hře Gothic 3, str. 35, viz. Časová osa